به گزارش همشهری آنلاین، این تحقیق اخیر در حالی انجام گرفته که سرعت ابتلا به آلزایمر در ایران و دنیا خیره کننده است. خبرگزاریها به نقل از متخصصان در ماههای آخر سال ۲۰۲۳ به این نکته اشاره کرده بودند، در ایران هر ۷ دقیقه بک نفر به آلزایمر مبتلا که آماری بسیار تکان دهنده است. آمار سرعت ابتلا به آلزایمر در دنیا نیز بسیار تکان دهنده است، بر این اساس هر ۳ ثانیه یک نفر در دنیا به آلزایمر مبتلا میشود. در ایران هم اکنون بیش از ۱ میلیون مبتلا به آلزایمر زندگی میکنند که ممکن است برخی از آنها نیز هنوز شناسایی نشده باشند. ۵۵ میلیون نفر مبتلا به آلزایمر نیز در کل دنیا زندگی میکنند.
در این تحقیق ضمن بررسی منابع پزشکی دوران یونان و روم باستان و مقایسه جوامع بدوی و مدرن امروزی ادعا شده که آلزایمر و فراموشی یک بیماری مدرن است که عمدتا ناشی از تنبلی و آلودگی است. به گزارش روزنامه سان، در این مطالعه یک قبیله بدوی در جنگلهای آمازون در بولیوی نیز مورد بررسی قرار گرفته و موارد اندکی از فراموشی و آلزایمر در این قبیله مشاهده شده است.
محققان در این تحقیق پس از تجزیه و تحلیل متون پزشکی یونانی و رومی کلاسیک نوشتند: آلزایمر در آن دوران نادر بوده و با رشد شهرها، آلودگی هوا و تغییر شیوهها از زندگی مبتدی به زندگی مدرن امروزی موارد ابتلا به فراموشی و آلزایمر افزایش یافته است.
یونانیان باستان در متون پزشکی خود متذکر شده بودند که پیری مشکلات حافظه را به همراه دارد، اما هیچ منبعی از این دوران اشاره به از دست دادن عمده حافظه، گفتار و استدلال ناشی از زوال عقل (آلزایمر) موجود نیست. قرنها بعد در روم باستان، به چند مورد از دست دادن حافظه در کتابهای پزشکی این دوره اشاره شده است. به عنوان مثال، جالینوس پزشک یونانی که در دوران امپراطوری روم باستان میزیست، درباره مشکلات حافظه در آن دوران نوشته برخی از افراد مسن در ۸۰ برای یادگیری چیزهای جدید به سختی تلاش میکردند.
http://maps.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fwww.bazaar-baz.com
http://clients1.google.de/url?sa=t&url=http%3A%2F%2Fbazaar-baz.com
نویسندگان این تحقیق حدس میزنند که با رشد شهرهای روم باستان، آلودگی افزایش یافته و موارد بیشتری از زوال شناختی ایجاد شده بود. پروفسور کالب فینچ، از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، گفت: یونانیان باستان اشاراتی بسیار اندک به اصطلاح فراموشی یا از دست دادن حافظه داشتهاند با این حال ما ردی از این اشارات را در برخی از منابع آن دوران پیدا کردیم. یونانیان در متون خود اشارهای به چیزی داشتند که مانند اختلال شناختی خفیف بود.
این محقق ارشد افزود: وقتی به رومیان رسیدیم، حداقل چهار مورد را کشف کردیم که موارد نادری از زوال عقل پیشرفته را نشان میدهد، نمیتوانیم بگوییم که آیا آن موارد دقیقا آلزایمر بودهاند یا خیر. با این حال نشانگر آن است که موارد ابتلا به فراموشی، آلزایمر یا زوال عقل به دلیل پیشرفت شهر نشینی و افزایش آلودگی از یونان باستان تا دوران روم باستان تا حدی افزایش داشته است.
در این تحقیق، اما تنها به منابع قدیم اکتفا نشده و یکی از جوامع بدوی دوران معاصر برای اثبات این مساله که رشد شهرها و آلودگی هوا و تغییر سبک زندگی در آلزایمر نقش دارد، مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس این تحقیق انجام گرفته توسط محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی روی یکی از قبایل بدوی منطقه آمازون کشور بولیوی دراین قبیله نرخ پائینی از آلزایمر مشاهده شده بود.
آلزایمر یک بیماری مزمن تخریب کننده سلولهای عصبی است. این بیماری مغزی، شروعی آرام دارد، اما پیش رونده است. رایجترین علامت اولیه آن فراموش کردن انفاقات تازه یا به سختی به یادآوردن آنهاست. با پیشرفت بیماری آلزایمر، علائمی مانند مشکلات تکلم، آگاه نبودن به زمان و مکان، نداشتن انگیزه، نوسان احساسات، نداشتن توان مراقبت از خود و مشکلات رفتاری بروز میکند. با بدتر شدن بیماری آلزایمر، فرد از خانواده و جامعه جدا میشود و به تدریج عملکردهای مربوط به بدن از بین رفته، سرانجام منجر به مرگ میشود. با وجود اینکه سرعت پیشروی بیماری میتواند متفاوت باشد، عموما ۳ تا ۹ سال امید به زندگی بعد از تشخیص بیماری در نظر گرفته شده است.
منبع : بازارباز
مقایسه کیفیت پارچه فاستونی ایرانی و خارجی: انتخاب بهترین گزینه
در این مقاله در مورد نکات حیاتی در خرید بهترین پارچه فاستونی و لباسهای تهیهشده از این پارچه بحث میکنیم. پس هم کسانی که علاقه دارند لباس بدوزند و چه کسانی که در پی لباسهای آماده فاستونی هستند میتوانند از مطالب این مقاله بهره ببرند.
اگرچه از پارچه فاستونی برای دوخت انواع لباس استفاده میشود، ولی بیشترین درخواست بافتن کتوشلوار برای آقایان است. از هنگامیکه پارچه فاستونی داخل حرفه پوشاک آقایان گردید خیلی سریع شهرت پیدا کرد.
بهترین پارچه فاستونی از چه چیزی ساخته شده است
پارچههای فاستونی از الیاف پشم بلند طبیعی ساخته میشوند. این پارچهها کموزن، نرم و محکم هستند و به خاطر مواد نرمی که دارند در مقابل باد و باران مقاوم هستند.
ولی گرمای کمتری را حفظ میکنند. روند بافت پارچههای فاستونی زمانبر از پارچههای پشمی است، بنابراین قیمت آنها بیشتر است.
مزایا و معایب پارچه فاستونی
پارچه فاستونی مانند سایر منسوجات دارای مزایا و معایبی است. قابلیت تنفس، مقاومت در برابر آب، مقاومت در برابر چروک شدن و باقی ماندن طولانی خط اتو روی پارچه از جمله مزایای این پارچه است.
در کنار مزایایی که نام بردهایم، معایبی نیز برای این جنس پارچه وجود دارد؛ ازجمله آنها میتوان به سایش و براق شدن پارچه هنگام نشستن و تکیهبر صندلی، کاهش عمر پارچه فاستونی ایرانی و زود چروک شدن آن در صورت بالا رفتن عدد سوپر فاستونی اشاره نمود.
اصلی ترین تفاوت پشم و فاستونی در چیست
پارچههای فاستونی ساختهشده از پشم استحکام و نرمی بیشتری نسبت به پشم دارند. فاستونی به خاطر ویژگی ارتجاعی در برابر چینوچروک مقاومت بیشتری دارد و کیفیت طبیعی خود را نگه میدارد.
به این خاطر از فاستونی بیشتر برای دوخت کتوشلوار استفاده میگردد. در هنگامیکه پارچههای پشمی کرکی و ناهموار هستند، کرک به آنها گرمای بیشتری میدهد و بهعنوان عایق حرارت عمل میکند. ژاکتها عمدتا از پارچه پشمی دوخته میشوند.
چرا فاستونی خواهان زیادی دارد
بهترین پارچه فاستونی از نخهای پشم بلندی که تابیدهشده و به نخهای لطیف بدل میگردد، درست میشود. پارچه نساجی شده از این الیاف درخشانتر و لطیفتر از پشم است که جهت دوخت کتوشلوار زیبنده است. پس ارزش این پارچه در هنر مد و لباس مردانه بسیار بالا خواهد بود.
در ادامه نکاتی برای تبدیلشدن فاستونی به جذابترین پارچه در هنر مد مردانه آورده شده است. چون پارچه فاستونی نساجی میگردد در جنس این پارچه حفرههای هوا موجود است. این حفرهها افزون بر نگهداری گرما، اجازه میدهند هوا بین نخهای پارچه جریان یابد.
در اثر این تعویض هوا به کمتر شدن عرق بدن کمک مینماید. فاستونی جزو پارچه های محکم و باکیفیت است. اگر بهدرستی از آن محافظت کنید، کتوشلوار میتواند برای شما سالها دوام بیاورد. پارچه فاستونی از پشم گوسفند ساختهشده است. این نخها به شکل طبیعی دارای چربیهای ضد آب به نام لانولین هستند. بعد از ریسندگی، میزان کمی لانولین روی پشم برجایمانده و آن را ضد آب میکند.
پشم به نحو طبیعی میتواند رطوبت را جذب کند. ویژگی کششی پارچه فاستونی به لباسهای دوختهشده از این پارچه کمک میکند تا چروک کمتری داشته باشند. این خاصیت که همان کشسانی است، ویژگی مهمی است که حالت پارچه کتوشلوار را بدون چروک حفظ میکند.
از پارچه فاستونی چه استفادههایی میشود کرد
از پارچه فاستونی میتوانید جهت دوخت لباسهای گوناگون اعم از شلوار، کت، مانتو و دامن استفاده نمایید. وزن پارچه فاستونی بیانگر ضخامت نخ و پارچهای که از آن نخ دوختهشده است. بهطورکلی، هر قدر لباس سنگینتر باشد، دوام و کیفیت بهتری دارد.
چگونه از کیفیت پارچه فاستونی مطمئن شویم
فقط با دانستن میزان وزن و مقدار سوپر نمیتوان کیفیت بهترین پارچه فاستونی را مشخص نمود. هر قدر اندازه الیافی که نخ توسط آن بافته میشود بیشتر باشد، احتمال آسیب دیدن پارچه کمتر میشود. استحکام الیاف با دفعات ریسیده شدن الیاف مشخص میشود.
الیاف محکمتر میزان عمر زیادتری دارند. چین کلمهای تقریبی برای مشخص کردن انحنای هر یک از تارهای الیاف است. هر قدر رشتههای الیاف زیادتر باشد مناسبتر خواهد بود. بنابراین جهت خرید کتوشلوارهای لوکس در پی الیافی با چین زیادتر بگردید.
برای فهمیدن کیفیت پارچه فاستونی یک تکه از پارچه را در مشت خودتان گرفته و فشار دهید اگر کیفیت پارچه بالا باشد فاستونی چروک نگردیده و بهسرعت به حالت اولیه خود باز میگردد.
در خرید پارچه فاستونی به چه نکاتی توجه کنیم
اگر از جزو کسانی هستید که میخواهید شخصا پارچه را انتخاب کرده و به خیاط اجازه دهید برای شما لباس بدوزد باید در موقع خرید بهترین پارچه فاستونی دقت کنید. اگر به دنبال پوشاک فاستونی در فروشگاه هستید، باید شناسه لباس را مطالعه کنید یا اینکه به فروشنده اطمینان کنید.
در زمان خرید پارچه فاستونی، فروشنده امکان دارد از کلماتی مانند فاستونی کامل یا نیمه فاستونی استفاده نماید. تمام فاستونی و نیمه فاستونی هر دو از نخ پشم تولیدشدهاند که این نخها خیلی محکم هستند. با این حال، تفاوت این است که در تولید نیمه فاستونی، بخش شانه کردن حذف گردیده است. بدینجهت روند آمادهسازی آسانتر و کوتاهتر است.
از طرفی تمام فاستونیها از الیاف پشمی کاملا باکیفیت بافته میگردند اما پشمهای استفادهشده در نیمه فاستونی غیراستاندارد است، بنابراین جای تعجب نیست که چرا از فاستونی ارزانتر است. یکی از نکات ضروری در خرید پارچه فاستونی نحوه شمارهگذاری آن است.
این امکان وجود دارد که هنگام خرید پارچه فروشنده اعدادی مانند سوپر 50 یا سوپر 90 را به شما بگوید یا این اطلاعات را در قسمت لبه پارچه موقع بررسی مشاهده کنید. این مدل شمارهگذاری لطافت پارچه را تعیین میکند. همچنین این عدد بیانگر میزان دفعاتی است که الیاف پشم ریسیده شده و قطر آن کمتر گردیده است.
بهطورکلی پارچه یا کتوشلوار با شماره 90 باید نرمتر و لوکستر از پارچه با شماره 50 باشد. پس هر قدر عدد سوپر بیشتر باشد، پارچه فاستونی ظرافت و نرمی بیشتری خواهد داشت. هر قدر مقدار سوپر زیادتر باشد، پارچه آماده چروک شدن است و تمیز کردن آن سختتر میشود.
ولی هرقدر این عدد در پارچه فاستونی پایینتر باشد، پارچه دوام بیشتری دارد و برای استفاده روزانه سازگارتر خواهد بود. اما در آخر در نظر داشته باشید که عدد سوپر در پارچه فاستونی از یک تولیدکننده به تولیدکننده دیگر متفاوت خواهد بود.
بهترین مارک پارچه فاستونی
در ایران برندهای پارچه فاستونی بسیاری هستند که از جمله آنها میتوان به مطهری، مقدم، ایران مرینوس، جامعه، تهران جامه، عالیجناب، طوس، اخوان و کوکما اشاره کرد. اما در این میان پارچههای فاستونی دیگر از برندهای خارجی در بازار کشور وجود دارد که عمدهترین آنها فاستونی چینی، ترک، انگلیسی و ایتالیایی هستند.
سوالات متدوال در خرید بهترین پارچه فاستونی
کاربرد پارچه فاستونی در صنعت مد و پوشاک چیست؟
از بهترین پارچه فاستونی در تولید کتوشلوار رسمی مردانه، مانتو و شلوار رسمی زنانه و شلوارهای پارچهای استفاده میشود.
مزایا و معایب پارچه فاستونی چیست؟
مزیت این پارچه شامل مقاومت در برابر آب و باد و ماندگاری طولانی خط اتو است. از معایب آن میتوان به سایش و براق شدن پارچه فاستونی در محل نشستن و ایجاد چروک با افزایش عدد سوپر فاستونی اشاره نمود.
جمع بندی خرید بهترین پارچه فاستونی
در پایان لازم به ذکر است که بهترین پارچه فاستونی تولیدشده دارای درصد پشم یا پلیاستر متفاوتی است و در نظر داشته باشید که هیچ پارچه فاستونی تماما از پشم یا پلیاستر تولید نمیشود و تنها مسئلهای که باعث میگردد شکل ظاهری و نرخ پارچههای فاستونی مختلف باشد درصد الیاف استفادهشده در آنها است. اگر تجربه خرید و استفاده از پارچه فاستونی را دارید، آن را با سایر کاربران ما به اشتراک بگذارید.
منبع: اصیل بخرید
بازاریابی محتوایی یکی از مهمترین جنبههای هر استراتژی بازاریابی است. محتوای خوب میتواند به ایجاد آگاهی از برند، افزایش ترافیک وبسایت و ایجاد مشتری منجر شود. هوش مصنوعی (AI) ابزار قدرتمندی است که میتواند به بازاریابان محتوایی در انجام کار خود کمک کند.
در این مقاله، به بررسی اهمیت هوش مصنوعی در بازاریابی محتوایی میپردازیم. ابتدا، مزایای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوایی را بررسی میکنیم. سپس، برخی از کاربردهای خاص هوش مصنوعی در بازاریابی محتوایی را معرفی میکنیم. در نهایت، چالشهای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوایی را مورد بحث قرار میدهیم.
هوش مصنوعی میتواند مزایای زیادی برای بازاریابان محتوایی داشته باشد. برخی از این مزایا عبارتند از:
تولید محتوای هدفمندتر:*هوش مصنوعی میتواند برای تجزیه و تحلیل دادههای مخاطبان و ایجاد محتوایی که برای آنها جذاب است استفاده شود. این امر میتواند به افزایش نرخ تعامل و تبدیل منجر شود.
تجزیه و تحلیل دادههای محتوا:*هوش مصنوعی میتواند برای تجزیه و تحلیل دادههای محتوایی مانند ترافیک وبسایت، نرخ کلیک و نرخ تبدیل استفاده شود. این اطلاعات میتواند به بازاریابان محتوایی کمک کند تا عملکرد محتوای خود را بهبود بخشند.
خودکارسازی کارهای تکراری:*هوش مصنوعی میتواند برای خودکارسازی کارهای تکراری مانند برنامهریزی پستهای رسانههای اجتماعی و پاسخ به نظرات استفاده شود. این امر میتواند به بازاریابان محتوایی کمک کند تا زمان خود را صرف کارهای خلاقانهتر کنند.
هوش مصنوعی میتواند در طیف گستردهای از کاربردهای بازاریابی محتوایی استفاده شود. برخی از کاربردهای خاص هوش مصنوعی در بازاریابی محتوایی عبارتند از:
تولید محتوای شخصیسازیشده:*هوش مصنوعی میتواند برای تجزیه و تحلیل دادههای مخاطبان و ایجاد محتوایی که برای هر فرد خاص جذاب است استفاده شود. این امر میتواند به افزایش تعامل و وفاداری مشتری منجر شود.
تولید محتوای خلاقانه:*هوش مصنوعی میتواند برای تولید محتوای خلاقانه مانند فیلمهای کوتاه، پادکستها و محتوای تعاملی استفاده شود. این امر میتواند به جلب توجه مخاطبان و ایجاد تأثیر ماندگار کمک کند.
تجزیه و تحلیل دادههای محتوایی:*هوش مصنوعی میتواند برای تجزیه و تحلیل دادههای محتوایی مانند ترافیک وبسایت، نرخ کلیک و نرخ تبدیل استفاده شود. این اطلاعات میتواند به بازاریابان محتوایی کمک کند تا عملکرد محتوای خود را بهبود بخشند.
با وجود مزایای زیادی که هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوایی دارد، چالشهایی نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. برخی از چالشهای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوایی عبارتند از:
هزینه:*هوش مصنوعی میتواند یک فناوری گرانقیمت باشد.
تخصص:*استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوایی به تخصص و دانش خاصی نیاز دارد.
تأثیر بر کارمندان:*هوش مصنوعی میتواند منجر به از دست دادن شغل برای برخی از کارمندان بازاریابی محتوایی شود.
هوش مصنوعی یک ابزار قدرتمند است که میتواند به بازاریابان محتوایی در انجام کار خود کمک کند. با این حال، مهم است که قبل از استفاده از هوش مصنوعی، مزایا و چالشهای آن را در نظر بگیرید.
http://maps.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fwww.aslematlab.com
http://clients1.google.de/url?sa=t&url=http%3A%2F%2Faslematlab.com
https://pain-management.hellobox.co/6574745
https://linkspreed.com/read-blog/68454
https://myworldgo.com/forums/topic/119198/thbt-sfarsh-twlyd-mhtwa/view/post_id/1291763
https://visbn.mn.co/posts/46685868
https://yizhanverse.mn.co/posts/46685863
https://tc-2345.mn.co/posts/46685870
https://machineintelligence.mn.co/posts/46685871
https://israelafrica.mn.co/posts/46685874